Mooi voorbeeld: Kattenbroek in Amersfoort

Eind 2023 waren de poster en folders van We zijn zelf het medicijn overal zichtbaar in de wijk Kattenbroek in Amersfoort. De drijvende kracht hierachter was de voorzitter van het ouderennetwerk in de wijk. 

Vitaal ouder in Kattenbroek.jpg

De andere kant van dementievriendelijk 

De voorzitter van het ouderennetwerk was meteen enthousiast over de campagne. Ze noemt het 'de andere kant van dementievriendelijk, namelijk vriendelijk zijn voor jezelf, zodat je de kans op dementie verkleint.’ Daarom besloot zij iedereen in de wijk te enthousiasmeren deze campagne uit te dragen. 

Aanpak: campagneperiode en netwerkbijeenkomst 

Om de campagne breed onder de aandacht te brengen in Kattenbroek werd een campagneperiode gekozen. Tijdens een netwerkbijeenkomst voorafgaand aan deze periode lichtte de adviseur Gezondheidsbevordering van GGDrU de campagne toe aan alle partners uit de wijk en riep hen op om mee te doen. Tijdens deze bijeenkomst kon iedereen meteen campagnematerialen meenemen. Na afloop kregen alle partners uit de wijk een mail van de wijkvoorzitter met de digitale materialen zoals de video voor in de wachtkamer. De zichtbaarheid van de campagne in de wijk werd ondersteund met een artikel in De Stad Amersfoort en in het blad Vitaal Ouder in Kattenbroek, dat wordt verspreid onder alle ouderen in de wijk. 

Succesfactoren 

  • Een ambassadeur 

  • Vaste campagneperiode 

  • De materialen voor iedereen makkelijk beschikbaar 

  • Aandacht in de media 


Deel deze pagina